ROTFYLLING

Rotfylling – lav pris og uten smerter

Mange spørsmål og mange historier er knyttet til rotfylling. Men dette er faktisk en veldig grei behandling, og i dag utfører vi rotfyllinger uten at pasientene føler smerte. Prisen er lav tatt i betraktning av at dette er en grundig behandling, som faktisk lar deg beholde tannen. Rotfylling tar noe tid, men gir i de aller fleste tilfeller et varig resultat. Behandlingen går ut på å fjerne tannens nerve og erstatter denne med en såkalt rotfylling, det vil si at rotkanalene tettes med rotfyllingsmateriale. Dette er en omfattende behandling som lar deg beholde din egen tann. Det er alltid bedre hvis man kan beholde sin egen tann, fremfor å få satt inn en kunstig tann.

kundetilfredshet på rommen tannlegesenter

Rotfylling i Oslo uten smerter

Rotfylling skal ikke gjøre vondt, verken under behandlingen eller etterpå

Trenger jeg en rotfylling?

Har du tannverk eller tannbyll? Rotfylling er nødvendig for å beholde tannen når tannens nerve er betent eller infisert. Årsaken kan være et ubehandlet hull i en tann eller en tannskade som følge av et uhell.

Hvis tannlegen har sagt at rotfylling er nødvendig, vil alternativet være å trekke tannen.

Rotfylling oslo

Hva er prisen på en rotfylling?

Pris vil variere med hvilken tann det er som skal behandles. Vi gir alltid skriftlig prisoverslag før behandling.

Se vår prisliste pris rotfylling – og les om vår populære tannkonto med delbetaling.

Fordi rotfylling ofte krever flere behandlinger – og fordi komplikasjoner kan oppstå i etterkant – anbefaler vi at behandlingen gjennomføres der hvor du bor. Rotfylling i utlandet kan ha en lavere utgangspris, men med mange tannlegebesøk kan prisen likevel bli høy.

Hvor lang tid tar en rotfylling – og hvor lang varighet har behandlingen?

Behandlingen tar noe tid. Man må forvente to eller tre besøk, der hvert besøk tar ca 60 minutter. Hvor lang tid vil først og fremst være avhengig av behandlingens kompleksitet. Uansett er dette en behandling som må utføres etter de høyeste kvalitetsbegreper, og vi må la det ta den tiden det tar. Premien er et vellykket, smertefritt resultat – og at du faktisk får beholde tannen din.

Vi gir deg et tidsestimat etter første besøk og legger et behandlingsløp som passer for deg.

Rotfylling og betennelse

Når det er betennelse i tannens nerve, er det helt avgjørende at vi fjerner betennelsen og gjør rotkanalene bakteriefrie før rotfylling. Hvis betennelsen har fått godt feste kan det være nødvendig med flere tannlegebesøk før vi kan utføre selve rotfyllingen.

Vil rotfyllingen gjøre vondt etterpå?

Nei, vanligvis ikke. Riktignok er det vanlig at tann og tannkjøtt føles noe ømt i noen uker, men det er forbigående. Om du skulle oppleve tannsmerter i noen grad etter behandlingen er dette smerter som vanligvis avtar ganske raskt.

Tannverk kan komme av betennelse i tannens nerve – tannverk etter en rotfylling kan komme av at betennelsen i nerven ikke ble fjernet grundig før rotfyllingen.

Hva skjer om tannen ikke rotfylles?

Hvis du går lenge med tannverk er sjansen for infeksjon stor. Hvis du går lenge med en ubehandlet tannbyll er det stor sjanse for at infeksjonen sprer seg, noe som igjen kan vanskeliggjøre rotfylling slik at trekking av tannen er eneste mulighet.

Vi kan erstatte tapte tenner med kunstige tenner som ser helt naturlige ut. Her kan du lese om tannimplantater.

Tror du at du trenger en rotfylling?

Kontakt oss i dag på telefon 22 21 02 96 eller bestill time online – se også vår tannlegevakt for time på dagen.

Vi holder et høyt profesjonelt nivå, tannlegene våre er svært grundige og vi følger alltid opp pasienter som har blitt behandlet hos oss.

Samtal om tannimplantat er med en av våre allmenntannleger.Tilbudet gjelder ikke med våre tannlegespesialister.

Ring oss hvis du
trenger akutt tannlege!

Vi hjelper deg vanligvis
samme dag som du tar
kontakt med oss.

Ring oss hvis du trenger akutt tannlege!

Vi hjelper deg vanligvis samme dag som du tar kontakt med oss.

PRISLISTE

Med oss får du det aller beste tannhelsetjenester til rimelige priser. Et besøk til tannlegen trenger ikke å være så dyrt som mange tror. I tillegg kan våre pasienter få økonomisk støtte fra Helfo og Nav, noe som gjør behandlingen enda billigere. Om du ønsker delbetaling og finansiering, har vi gode avtaler.

LANGE ÅPNINGSTIDER

Om du bare er nysgjerrig, vil bytte tannlege, ønsker mer kunnskap om tannhelse, har akutte problemer, er engstelig for tannlegebesøk eller vurderer nye eller flere tenner. Da har du kommet rett, vi kan hjelpe deg med kort ventetid og har lange åpningstider. Tannlegevakten er åpen for akuttbehandling! Velkommen!

RENTEFRI DELBETALING

Vi tilbyr delbetaling for våre pasienter sammen med Cresco. Vi kan tilby en helt rentefri delbetaling over 4 mnd eller 12 mnd. Vi har også direkte oppgjør med Helfo og kan derfor tilby rimeligere tannbehandling om du har krav på støtte. Våre tannleger vil vurdere om du har krav på refusjon fra Helfo.

TANNLEGESKREKK?

Har du smerte eller andre problemer i munnen og tennene, men ikke tør å besøke tannlegen? Våre tannleger har den erfaring og kunnskapen som trengs for å hjelpe deg med tannlegeskrekk. Vi tilbyr derfor gratis konsultasjon om tannlegeskrekken din i et avslappet og trygt miljø.