Tannlege & narkose – trygg tannbehandling i narkose, for pasienter i Oslo

Vårt tilbud tannlege & narkose gir trygg og smertefri tannbehandling

Vi ønsker å informere om vårt tilbud tannlege & narkose. Dette er særlig aktuelt ved kompliserte, kirurgiske inngrep i munnen. Operasjonen kan være langvarig, inngrepet kan være komplisert, og løsningen kan være å legge pasienten i narkose.

Pasienter som har lav effekt av vanlig bedøvelse kan også få tilbud om narkose. Det samme gjelder for pasienter med relevant allergi, kraftig brekningstendens eller andre tilstander/sykdommer som gjør tannbehandling vanskelig.

Pasienter kan få tilbud om narkose på bakgrunn av tannlegeskrekk – vi anbefaler at du leser våre sider tannlegeskrekk og tannlegeskrekk & narkose. Merk også at vi tilbyr gratis samtaleterapi i forkant av undersøkelse/behandling for pasienter med alvorlig tannlegeskrekk.

All narkosebehandling krever helseattest fra fastlege og at pasienten er frisk og ved god helse.

Narkose hos tannlege i Oslo – et tilbud til de som trenger det

Ingen får tilbud om narkose ved tannbehandling uten at det foreligger en god grunn for at narkose skal gis. Vi har egen anestesilege på huset og tilbyr narkose når det er behov for det. Bruk av narkose hos tannlege er underlagt samme bestemmelser som bruk av narkose hos lege.

Er det narkose, lett sedasjon, lystgass eller lokalbedøvelse som trengs?

Mange mennesker tror feilaktig at narkose er den eneste muligheten for helt å unnslippe smerte. Dette er feil! Vi tilbyr mange ulike former for smertelindring – og fullt smertefritak.

Lett sedasjon kan gis som drikke og gir en avslappet tilstand uten smerter under inngrepet. Lokalbedøvelse kan gis, også etter forhåndsbedøvet tannkjøtt. Lystgass kan også gis. De ulike formene for bedøvelse kan også gis i kombinasjon.

Ønsker du mer informasjon om tannlege & narkose, sedasjon, lystgass eller lokalbedøvelse – ring oss på 22 21 02 96, vi svarer gjerne på spørsmål!

Bruk av narkose på barn som trenger tannbehandling

Du kan stole på at våre tannleger og tannpleiere møter barns redsel og eventuelle uvilje på en god og profesjonell måte. For oss er det svært viktig å gi barn en positiv opplevelse av trygghet når de sitter i tannlegestolen. Om barnets redsel eller uvilje allerede har satt seg, vil vi diskutere mulige tilnærmingsmåter med de foresatte. Narkose er én av flere muligheter, som regel det aller siste alternativet.

Hva er prisen på narkose hos våre tannleger?

Pris for narkose vil være avhengig av narkosens varighet og hvorvidt pasienten har krav på refusjon fra Helfo. Du får alltid et skriftlig pris-tilbud fra oss før behandlingen starter. Her kan du se vår pris-liste.

Tannlege & narkose kan gi rett til refusjon fra Helfo (tidligere NAV)

En rekke sykdommer og tilstander kan gi pasienter rett til refusjon fra Helfo ved tannbehandling i narkose, og vi kan hjelpe deg med å søke. Her finner du vår liste over tilstander som kan gi rett til refusjon fra Helfo.

Tannlege & narkose er ikke en risikabel kombinasjon – det er trygt

Ethvert inngrep innebærer en viss risiko. Tannbehandling i narkose må anses å være absolutt siste alternativ. Men når det er sagt: Du kan trygt la deg behandle i narkose hos oss. Vår anestesilege tar nødvendige beslutninger og overvåker hele prosessen. Akkurat som på et sykehus.

Ønsker du å bli vurdert for narkose?

Kontakt oss i dag på telefon 22 21 02 96 eller bestill time online.

Tannlege & narkose av høyeste kvalitet hos oss – i Oslo. Lav pris og god informasjon.