Bittskinne Oslo – lav pris på bittskinnebehandling, bli kvitt tanngnissing

Bittskinne koster lite, kan beskytte mot tanngnissing og hjelpe mot hodepine og muskelsmerter

Har du spørsmål om bittskinner eller tanngnissing? RING 22 21 02 96, vi svarer gjerne på spørsmål.

En bittskinne kan være et effektivt hjelpemiddel mot det vi kaller tanngnissing eller bruxisme, eller også å skjære tenner. Vi vet at tanngnissing om nettene kan gi sterk slitasje på tennene. Mange vil også kunne få hodepine og muskelsmerter på grunn av den sterke sammenbitingen av kjeven.

Tanngnissing i søvne utføres noen ganger med en kraft man ikke engang greier å få til i våken tilstand. Det sier seg selv at dette gir stor slitasje på tennene, med de tannlegekostnadene det kan medføre.

Her kan du lese mer om tanngnissing.

Lav pris på spesialtilpassede bittskinner

Vi tilpasser bittskinner relativt raskt. Både vurdering for bittskinne, tilpasning og bruk er helt smertefritt. Enkelte pasienter kan ha krav på refusjon ved kjøp av bittskinne. Spør oss om refusjon fra Helfo, vi hjelper deg.

Her kan du se vår pris-liste med pris på bittskinne. Vi vil alltid gi deg et skriftlig pris-tilbud før arbeidet starter, og vi garanterer alltid høyeste kvalitet på arbeidet.

Hvordan vet jeg om jeg trenger en bittskinne?

Ofte vet mennesker ikke om at de gnisser tenner om nettene. Sover du alene, er det svært usannsynlig at du uten videre blir klar over tanngnissingen (se bildet nedenfor). Men ofte vil du ha symptomer som forteller at ikke alt er som det skal: Kanskje våkner du med hodepine? Eller du er stiv og støl i kjeven? Kanskje har du vondt i skuldrene?

Det kan være vanskelig å fastslå om smerter skyldes tanngnissing. Tannlegen kan se tanngnissing på tannslitasjen, men først etter at tanngnissingen har pågått en stund.  Derfor vil smertene kunne komme først. Husk at du har lite å tape på å forsøke en bittskinne – dersom behandlingen ikke fører frem er det faktisk bare å ta skinnen ut.

Spør oss om råd hvis du erfarer symptomer som kan ha sin årsak i tanngnissing, vi hjelper deg med å finne ut om bittskinne er løsningen.

Stopp tanngnissingen – slik virker en bittskinne

Bittskinnen er en myk og gjennomsiktig skinne for plassering i munnen. Den lages etter avtrykk og festes løst til tennene i overkjeven. Det er tannteknikeren som lager bittskinnen.

Skinnen virker både støtdempende og forebyggende mot tanngnissing. Dersom det faktisk var tanngnissing som skapte problemer, vil du høyst sannsynlig ha svært god effekt av skinnen.

Bittskinne for barn som skjærer tenner – tanngnissing hos små barn

Det er mange barn som skjærer tenner, og noen ganger høres det voldsomt ut. Men ta det helt med ro. Dette er helt normalt og vil som regel ta slutt av seg selv når barnet blir større og får permanente tenner.

Bittskinne brukes vanligvis ikke på små barn. Er du bekymret for tanngnissing hos barn, ring oss på telefon 22 21 02 96, vi svarer gjerne på spørsmål.

Ønsker du å bli vurdert for bittskinne?

Kontakt oss i dag på telefon 22 21 02 96 eller bestill time online.

Vi gir deg bittskinner av høyeste kvalitet – i Oslo. Lav pris og god informasjon