PYREA BEHANDLING

Pyrea– symptomer og årsaker – profesjonell og smertefri behandling

Pyrea er en kronisk sykdom i tannkjøttet, som har gitt varig skade. Det har dannet seg dype lommer langs tannrøttene. Bakterier har fått stort spillerom. Profesjonell og regelmessig pyrea-behandling er av stor betydning for å holde sykdommen i sjakk.

Pyrea-behandling tar sikte på å holde kronisk tannkjøttbetennelse i sjakk

Akutt tannkjøttbetennelse kalles gingivitt, er ikke en kronisk sykdom og trenger ikke pyrea-behandling.

Symptomer som signaliserer at det kan haste med pyrea-behandling

Friskt tannkjøtt er sterkt og har en sunn farge. Dette kan være tidlige tegn på tannkjøttbetennelse:

• Blødende tannkjøtt
  • Ømhet i tannkjøttet
  • Hovent tannkjøtt
  • Endring i tannkjøttets utseende/farge
  • Dårlig ånde
  • Løse tenner
  • Lange tenner (se bilde)

Årsaker til pyrea

Pyrea, eller periodontitt, er svært vanlig i Norge. I dag rammes nesten halvparten av alle over 40. Men alle rammes ikke av samme årsak.

Dårlig munnhygiene kan føre til pyrea. Men sykdommen kan også komme av eksempelvis diabetes og røyking. Det forskes på pyrea og behandling av pyrea. Nyere forskning antyder at også for tidlig fødsel er en risikofaktor for utvikling av pyrea.

Smertefri pyrea-behandling – det trenger ikke gjøre vondt

Vi legger stor vekt på smertefri behandling og bruker både lokalbedøvelse og narkose (i særlige tilfeller).

Er du litt engstelig for at pyrea-behandlingen skal være smertefull? Vi gir deg gratis samtaleterapi i forkant av behandlingen. Vi har lang erfaring for at redsel avtar etter en god og informativ samtale.

Dette er vår profesjonelle pyrea-behandling

Pyrea-pasienter har betennelse av ulik alvorlighetsgrad. Vi anslår at omtrent 10% av pasientene lider av den mest alvorlige formen for pyrea. Denne behandlingen vil ofte være tilstrekkelig:

• Undersøkelse, kartlegging av problemets alvorlighetsgrad
  • Mekanisk fjerning av bakteriebelegg og tannstein (se bilde)
  • Eventuell antibiotika-behandling

Profesjonell pyrea-behandling må repeteres med jevne mellomrom.

Vi gir deg en god pris på pyrea-behandling

Hos oss får nye pasienter 30% rabatt på undersøkelse. Pris på pyrea-behandling vil variere med sykdommens alvorlighetsgrad. Her kan du se vår pris-liste.

Pyrea-behandling kan gi rett til refusjon fra Helfo (tidligere NAV)

Pyrea-behandling kan gi rett til refusjon fra Helfo, og vi hjelper deg med å søke. Dersom du har rett til refusjon vil dette gå direkte mellom oss og Helfo. Du vil altså ikke behøve å legge ut refusjonsbeløpet.

Her kan du se vår oversikt over tilstander som kan gi rett til refusjon fra Helfo.

Ønsker du konsultasjon for pyrea-behandling?

Kontakt oss i dag på telefon 22 21 02 96 eller bestill time online.

Vår periobehandling i Oslo er topp moderne, up-to-date, av høyeste kvalitet. Lav pris og god informasjon hele veien.

Samtal om tannimplantat er med en av våre allmenntannleger.Tilbudet gjelder ikke med våre tannlegespesialister.

Ring oss hvis du
trenger akutt tannlege!

Vi hjelper deg vanligvis innen
2 timer etter første kontakt

Ring oss hvis du trenger akutt tannlege!

Vi hjelper deg vanligvis innen 2 timer etter første kontakt

PRISLISTE

Med oss får du det aller beste tannhelsetjenester til rimelige priser. Et besøk til tannlegen trenger ikke å være så dyrt som mange tror. I tillegg kan våre pasienter få økonomisk støtte fra Helfo og Nav, noe som gjør behandlingen enda billigere. Om du ønsker delbetaling og finansiering, har vi gode avtaler.

LANGE ÅPNINGSTIDER

Om du bare er nysgjerrig, vil bytte tannlege, ønsker mer kunnskap om tannhelse, har akutte problemer, er engstelig for tannlegebesøk eller vurderer nye eller flere tenner. Da har du kommet rett, vi kan hjelpe deg med kort ventetid og har lange åpningstider. Tannlegevakten er åpen for akuttbehandling! Velkommen!

RENTEFRI DELBETALING

Vi tilbyr delbetaling for våre pasienter sammen med Cresco. Vi kan tilby en helt rentefri delbetaling over 4 mnd eller 12 mnd. Vi har også direkte oppgjør med Helfo og kan derfor tilby rimeligere tannbehandling om du har krav på støtte. Våre tannleger vil vurdere om du har krav på refusjon fra Helfo.

TANNLEGESKREKK?

Har du smerte eller andre problemer i munnen og tennene, men ikke tør å besøke tannlegen? Våre tannleger har den erfaring og kunnskapen som trengs for å hjelpe deg med tannlegeskrekk. Vi tilbyr derfor gratis konsultasjon om tannlegeskrekken din i et avslappet og trygt miljø.