Tannverk

Vi tilbyr time på dagen ved tannverk

Ring oss i dag, vi hjelper deg. Vår tannlegevakt i Oslo er åpen dag, kveld og lørdag. Telefon 22 21 02 96. Time på dagen!
Tannpine er smertefullt og et symptom på at noe er alvorlig galt. Men fortvil ikke. De fleste årsaker til tannverk kan behandles relativt raskt, og tannlegen kan som regel fjerne smerten under det første tannlegebesøket.
Noen ganger er det vanskelig selv å fastslå hvor smerten kommer fra. For eksempel kan betente bihuler gi symptomer som til forveksling ligner tannverk. Undersøkelse hos tannlege vil kunne bekrefte eller avkrefte en antagelse om at det er tannverk som forårsaker smerten.

Årsaker til tannverk

Svært ofte er det hull i tennene som gir tannpine. Dersom et hull i en tann ikke behandles, kan resultatet være betennelse i tannens nerve. Dette er en akutt og svært smertefull tilstand, som trenger umiddelbar behandling.

Betennelse i tannkjøttet kan også gi tannverk. Betent tannkjøtt kan være gingivitt eller periodontitt/pyrea.

Har du skadet en tann? Ubehandlet tannskade, som for eksempel sprekk i en tannkrone, kan gi tannverk.

tannverk

Tannverk i visdomstann

Visdomstenner kan skape problemer, både når de først kommer opp og senere. Hovenhet i området rundt visdomstannen er ofte det første symptomet. Du kan oppleve dårlig smak i munnen og noen ganger også nedsatt allmenntilstand med feber. Kontakt tannlegen. Noen ganger kan det være tilstrekkelig at tannlegen renser området rundt tannen, alternativt kombinert med en antibiotikakur.

Gode råd ved tannverk

Vårt aller beste råd ved tannpine er at du kommer deg til tannlegen så raskt som overhodet mulig. Det som forårsaker smerten har en lei tendens til å vokse seg mer alvorlig med tiden.

Våre beste tips til deg som har akutt tannverk

Noen ganger er det ikke mulig å komme seg til tannlege umiddelbart. Her får du tannlegevaktens beste tips til deg som er helt nødt til å vente. Dessverre er det sånn at tiltakene vil ha god effekt for noen og liten effekt for andre. Det aller beste tipset er stadig å komme seg til tannlegevakten.

Våre beste tips – tannlegevaktens tips:

• Sterk, pulserende smerte kan lindres ved å skylle munnen med lunkent vann
  • Smertestillende medisiner kan tas ved tyggesmerter og hovent område. Obs! Ikke ved allergi mot disse preparatene.

Tannverk når du er gravid

Du kan trygt oppsøke tannlege, selv om du er gravid. Men du skal opplyse tannlegen om graviditeten. Tannlegebehandling innebærer ingen fare for gravide, verken for mor eller barn, men vi utfører likevel minst mulig tannbehandling på gravide. Årsaken er at vi ikke ønsker å påføre den gravide kvinnen stress og bekymring knyttet til medisinsk behandling.

Ring oss i dag, også du som har tannlegeskrekk. Vi fjerner smerten og hjelper deg på en skånsom måte.

Våre tilbud

Profesjonell tannbleking med tilpassede blekeskinner, 2995 kr